Τι είναι το Τσαν;

少林禅 , 达摩 , 禅 , 少林

Τι είναι το Τσαν; Πολλοί δοκίμασαν να απαντήσουν σε αυτή την ερώτηση και κατέληξαν να συζητούν για την κενότητα, για δάκτυλο που δείχνει τη σελήνη και για άλλα πράγματα που ο πολύς κόσμος νομίζει τρελά. Αυτό είναι όμως στη πραγματικότητα το Τσαν. Δεν μπορείς να το περιγράψεις, δεν μπορείς να το προσδιορίσεις και σίγουρα δεν μπορείς να το διδάξεις. Ούτως ή άλλως το Τσαν μεταλαμπαδεύεται χωρίς λόγια, χωρίς δόγματα, χωρίς γραφές κατ' ευθείαν από το Μυαλό του Δάσκαλου στο Μυαλό του Μαθητή.

Όπως χαρακτηριστικά δίδαξε και ο Μποντιντάρμα [Κιν.: dámó zǔshī 达摩祖师], ο Πατριάρχης του Σαολίν:

Μεταβίβαση γνώσης εκτός των γραφών
[Κιν.: jiàowàibiéchuán 教外別傳]

Χωρίς εξάρτηση από λέξεις και γράμματα
[Κιν.: bùlìwénzì 不立文字]

Στοχεύοντας συγκεκριμένα στο μυαλό
[Κιν.: zhízhǐrénxīn 直指人心]

Αντίληψη της ανθρώπινης φύσης κι επίτευξη Πνευματικής Αφύπνισης
[Κιν.: jiànxìngchéngfó 見性成佛]

Το Τσαν [Κιν.: chán 禅] δεν είναι φιλοσοφία ή θρησκεία. Είναι προσωπικό βίωμα, καθαρή εμπειρία της ζωής και του εαυτού μας κι εστιάζει στην αντίληψη της ανθρώπινης φύσης μέσω της ξαφνικής επίτευξης της Πνευματικής Αφύπνισης. Είναι μια προσπάθεια να έρθει κανείς σε άμεση επαφή όχι με τις ιδέες για την αλήθεια, αλλά με την ίδια την αλήθεια, χωρίς θεωρίες και χωρίς τις εμπειρίες τρίτων. Δεν θεωρείται ο μοναδικός αληθινός δρόμος για τη πνευματική αφύπνιση, απλά είναι ο πιο άμεσος.

Η Διδασκαλία του Τσαν είναι «η μη εμμονή στις λέξεις» [κιν.: bù lì wénzì 不立文字] και απορρίπτει κάθε μορφή γραπτού λόγου ως Μέσο για τη Μετάδοση των Αρχών του, η οποία υποδεικνύει ότι ο ασκούμενος του Τσαν επιδιώκει τη Συνειδητοποίηση μέσα από την άμεση εμπειρία.

«Ο δρόμος της Αρετής είναι στην καρδιά, όχι στο στόμα.»

Δάσκαλος Σι Γιαν Τζουό [Κιν.: shìyánzhuó 释延卓 | 1965 ~]


Οι Δάσκαλοι του παρελθόντος, ήταν σαφείς πως Δεν Υπάρχει Γραπτή Γλώσσα σε ολόκληρο τον Κόσμο που να μπορεί να μεταφέρει και να αναδεικνύει όλο το Νόημα της Αλήθειας που αποκαλύπτεται από τη Διδασκαλία. Ως εκ τούτου, η εν λόγω Διδασκαλία υποδηλώνει ότι η γραπτή γλώσσα ή ένα κομμάτι του γραπτού λόγου δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο κατανόησης του ουσιαστικού περιεχομένου της αλήθειας που αποκαλύπτεται από αυτόν.

«Το Τσαν επιδιώκει τη Συνειδητοποίηση. Για το λόγο αυτό κανείς Δεν πρέπει να μιλάει για το Τσαν. Απλά πρέπει να το Βιώνουμε.»

Δάσκαλος Σι Γιουνγκ Πο [Kιν.: shìyǒngpō 释永坡 | 1926 - ]


Το Μονοπάτι της Καλλιέργειας του Τσαν δίνει μεγάλη έμφαση στον παραδοσιακό πατριαρχικό θεσμό της μετάδοσης της ορθής διδασκαλίας [κιν.: zhèngfǎ 正法 Dharma] από ένα μεγάλο δάσκαλο στον επόμενο, από καρδιά σε καρδιά.

«Πρέπει να μεταδίδετε τη διδασκαλία στη σιωπή, όπως διαβιβάστηκε με αυτόν τον τρόπο από τις προηγούμενες γενιές, όπως τη μεταδίδω εγώ σε εσάς, χωρίς εξηγήσεις, χωρίς φιλοσοφία, αλλά από τη σιωπή στη σιωπή. Αυτή είναι η μέθοδος διαβίβασης της διδασκαλίας από τους προγόνους.»

Δάσκαλος Σοκέϊ-Αν Σιγκέτσου Σασάκι [Κιν.: Cáoxīān 曹渓庵 | 1882 – 1945 Κ.Ε.]
απόδοση από το Κείμενο της Πλατφόρμας [Κιν.: liù zǔ tán jīng 六祖坛经], του 6ου Πατριάρχη Χουέ Νεν.


Η Διδασκαλία της Πρακτικής του Τσαν, έφθασε σε εμάς μέσω του 2ου Πατριάρχη Ντα Τζου Χουέ Κε [κιν.: dàzǔ Huìkě 大祖 慧可 | 487~ 593 Κ.Ε.], του 3ου Πατριάρχη Τσιεντσί Σεν Τσαν [κιν.: jiànzhì sēngcàn 鑑智僧璨 | 526 – 606 Κ.Ε.], του 4ου Πατριάρχη Ντα Γι Ντάο Σιν [Κιν.: dàyī Dàoxìn大医道信 | 580~651 Κ.Ε.], του 5ου Πατριάρχη Ντα Μαν Χον Ρεν [Κιν.: dàmǎn Hóngrěn大滿弘忍 | 601~674 Κ.Ε.], του 6ου Πατριάρχη Ντα Τζιαν Χουέ Νεν [κιν.: dàjiàn Huìnéng 大鉴慧能 | 638 ~ 713 Κ.Ε.] και τους άλλους δασκάλους των επόμενων γενεών. Αυτοί διαμόρφωσαν τη Συνεχή Γενεαλογία [κιν.: fǎ mài xiāng chéng 法脉相承].

Το αξίωμα της «Ξαφνικής Φώτισης» ή πιο ορθά «Ξαφνικής Συνειδητοποίησης» που Διδάχτηκε σε ευρεία κλίμακα από τον Χουέ Νεν, είναι η Μοναδική Σωστή Προσέγγιση για να αποκτήσει κανείς πρόσβαση στην Αλήθεια της Διδασκαλίας.

Στο Κείμενο της Πλατφόρμας [Κιν.: liù zǔ tán jīng 六祖坛经], ο Πατριάρχης Χουέ Νεν, προτείνει μια κεντρική ιδέα, η οποία μπορεί να χρησιμεύσει ως οδηγός για εκείνους που έχουν δεσμευτεί με τη μελέτη του Τσαν:

«μη σκέψη ως βασική αρχή του, χωρίς μορφή ως ουσία του και μη εμμονή ως θεμελιώδης αρχή του»
[κιν.: wú niàn wèi zōng, wū xiāng wèi tǐ, wú zhù wéi běn 无念为宗, 无相为体, 无住为本].


Η υψηλότερη κατάσταση του Τσαν είναι ακριβώς «μη σκέψη και μη εμμονή» [κιν.: wú niàn wú zhù 无念无住].

«Το Τσαν είναι η «ενυπάρχουσα υπέρβαση» [κιν.: nèizài chāoyuè 内在超越] που βιώνεται μέσα από τις πρακτικές της ζωής. Η μελέτη του Τσαν είναι κάτι περισσότερο από το να πηγαίνει κανείς για διαλογισμό στην Αίθουσα του Διαλογισμού. Η Σοφία είναι κενότητα [κιν.: bōrě kōng xìng 般若空性]»

Σεβάσμιος Σι Γιουνγκ Σιν [Kιν.: Shì Yǒngxìn Făshī 释永信法师 | 1965 ~]


Οι περισσότεροι νομίζουν ότι για να ακολουθήσει κανείς την διδασκαλία του Τσαν πρέπει να αποσυρθεί σε κάποιο μοναστήρι, να ξυρίσει τα μαλλιά του, να φορέσει ρόμπες και να ξεχάσει τη ζωή. Αυτό οφείλεται στην έλλειψη κατανόησης του Τσαν από το ευρύ κοινό. Η διδασκαλία του Τσαν δεν απευθύνεται μόνο σε μοναχούς ή μοναχές που ζούνε σε μοναστήρια, ούτε προσδιορίζει θρησκευτικό δόγμα. Προορίζεται για όλους χωρίς καμιά εξαίρεση.

Η πνευματική πορεία δεν έχει τελειωμό, είναι εξελικτική.

Δάσκαλος Σι Γιαν Τζουό [Κιν.: shìyánzhuó 释延卓 | 1965 ~]


Απόσπασμα από το Βιβλίο
«Μοναστήρι Νεαρού Δάσους - Άγνωστη Κουλτούρα 1.500 Ετών»
ISBN: 978-618-80566-2-6
Με την άδεια του Συγγραφέα


Είμαστε Υποχρεωμένοι να σας Υπενθυμίσουμε ότι: Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου http://www.aristomachos.gr, διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά και μόνο για προσωπική χρήση. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, άνευ εγγράφου αδείας του aristomachos.gr συμφώνως προς τη Νομική Βάση περί πνευματικής ιδιοκτησίας, συγγενικών δικαιωμάτων και πολιτιστικών θεμάτων και κυρίως του Ν. 2121/93, αρ. 66Α ή νεωτέρου αυτού. Παρακαλούμε σημειώσατε ότι παραβίαση των πνευματικών ή οποιονδήποτε άλλων προστατευόμενων δικαιωμάτων μας μπορεί να οδηγήσει σε αστικές ή ποινικές διαδικασίες εναντίον σας.


ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ

Η Ομάδα Ανάπτυξης Σαολίν Κουνγκ Φου «ΑΡΙΣΤΟΜΑΧΟΣ» τελεί υπό την αποκλειστική διαχείριση του συνεργάζεται με την Ελληνική Ομοσπονδία Σαολίν, την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Σαολίν, την Ελληνική Ομοσπονδία Πολεμικών Τεχνών και την Ελληνική Ομοσπονδία Γουσου - Κουνγκ Φου, με μοναδικό στόχο την ορθή διάδοση των Τεχνών που εκπορεύονται ιστορικώς από το .

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

| Φορέας του Σαολίν στην Ελλάδα
| Φορέας του Σαολίν στην Αθήνα
| Ελληνική ιστοσελίδα Νέων του Σαολίν
| Η ιστοσελίδα του Σαολίν Κουνγκ Φου
| Γραφείο Τύπου ΕΠΟΚΕΣ